Вівторок, 17.09.2019, 15:28
Головна

Реєстрація

Вхід
Вітаю Вас Гість | RSS
Радіо
www.radiobells.com #radiobells_script_hash
Меню сайту
Корисна інформація

Електронні версії підручників та віртуальна бібліотека

Всеукраїнська шкільна освітня мережа "Щоденник"

Видання для освітян

Міні-чат
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 49
Корисні посилання

Портал Академії

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

http://Наказ МОН України від 16.06.2015 № 641 "Про затвердження Концепції національно-патріотичного виховання дітей і молоді, Заходів щодо реалізації Концепції національно-патріотичного виховання дітей і молоді та методичних рекомендацій щодо національно-патріотичного виховання у загальноосвітніх навчальних закладах"

Сценарій заходу «Козацькому роду нема переводу»

Мета: Поглиблювати знання учнів про Запорізьку Січ, про козаків, про риси характеру та побут козаків;

Закріпити знання українських народних пісень;

Розвивати творчість, естетичний смак;

Виховувати любов і гордість до своєї Вітчизни, повагу до національних традицій.

Обладнання: Плакати з написами: «Де козак - там і слава», «До булави треба й голови», «Степ та воля - козацька доля», «Козацькому роду нема переводу».

Музичне оформлення: Українські народні пісні: «Гей, там на горі Січ іде», Марш запорізьких козаків», «їхав козак за Дунай», «Ой, на горі та женці жнуть», «Із сиром пироги»...

Звучить пісня Наталі Май «На нашій Україні»,

1-а дівчинка  Добрий день Вам, друзі щирі,

Хай живеться вам мирі.

Не минайте нашу хату,

Бо у нас сьогодні свято.

2-а дівчинка Сьогодні, гадаєм, якраз буде вчасно,

Щоб був у вас дійсно чудовий настрій.

Упоравшись з ділом, хіба нам не варто

Зустрітися з силою, піснею, жартом.

3-я дівчинка Запорізька Січ. Козаччина... Найлегендарніше минуле українського народу, його святиня. Синонім свободи, людської й національної гідності, талановитості.

4-а дівчинка  У літописі українських земель є славний період козаччини, який тривав майже 300 років. Козацтво стало організованою військовою силою, яка боронила наші землі від нападів ворогів. Це були сміливі, дисципліновані, витривалі, горді та вільні люди.

Вчитель:

Козаки мали свої звичаї. Хто хотів стати козаком, мусив наперед служити 3 роки у старшого козака. Коли навчався від нього  орудувати зброєю й набував спритності у битвах, ставав справжнім козаком і діставав зброю: рушницю, спис, луки і стріли. А ми з вами живемо на славній Україні і повинні знати її минуле. Ось чому ми сьогодні і проводимо цей урок

Вчитель. Ми зібрались з вами, діти, щоб довести, що ми є справжні нащадки козацького роду.

(Звучить «Козацький марш»,)

Заходять два козаки (старші учні), музика зупиняється

1.     Чи є ще козаки, що силою та завзяттям можуть похвалитися?

2.     Та мови рідної не цуратися?

1.     Та наспіви й танці українські полюбляють?

2.     Та мудрість народу і гру старовинну не забули?

Продовження «Козацького маршу», заходять два курені козаків.

1 курінь «Веселий курінь»

Девіз:         Кохаю край наш дорогий, що зветься Україна.

Вітчизні хочу я своїй зрости достойним сином.

1.Козак - чесна, смілива людина, найдорожча йому - Батьківщина!

2.Козак - слабкому захисник, цінити побратимство звик.

3.Козак - усім народам друг, і лицарський у нього дух.

  2 курінь      «Гайдамаки»

Девіз:  «Душу й тіло ми положим за нашу свободу

і покажем, що ми, браття, козацького роду».

1.Козак - це той, хто за освіту, хто прагне волі і блакитну.

2.Козак українську любить мову, він завжди тримає слово!

 

1.к  Ну ось, козаки вже на місці. Можна їх і з козацькою старшиною познайомити.

(Представлення суддівської команди можна зробити наступним чином).

_________ - наш український соловейко,

_________ - бідова жіночка, тримайтеся, козаки,

_________ - Запашні пироги пече,

_________ - скаже, як зав’яже,

_________ - оворить, як горохом сипле.

2.к. Козаки, бачим, готові до бою. А чи готові наші судді? Зараз перевіримо. Пропонуємо їм заспівати українську народну пісню «Маруся раз, два»

Звучить пісня.

Вчитель. З давніх-давен людям відомо: «дерево життя» - це гілочка, на якій ростуть три листочки: 1-й - символ минулого часу, 2-й - сучасного, 3-й-майбутнього. Зображення «дерева життя» трапляється на давніх каменях і свідчить, що люди в сиву давнину знали про нерозривний зв'язок минулого, теперішнього і майбутнього. Все навколишнє - це наслідок минулих дій, а в тому, що існує зараз, народжується майбутнє.

Отже, щоб краще орієнтуватися у житті, бути освіченою людиною, треба вивчати минуле свого народу, його історію.

(На екран проектується зображення о. Хортиця)

Шановні козаки, як ви думаєте, що це за острів зображено і де він знаходиться? (козаки відповідають).

Отже, ми з вами побували на о.Хортиця. на цьому острові козаки збудували фортецю із загострених паль і стовбурів. На високій башті майорить корогва – козацький стяг.. Корогва у козаків вважалася найважливішою святинею. Втрата цієї святині означала ганьбу і поразку.

У центрі острова розташована церква святої Покрови, а навколо – хати, у яких жили козаки.

  1. Як називають козацькі хати? (курені)

Свої курені козаки ніколи не запирали; хто хоче – заходь, їж, пий, спочивай. Хто побуває – хрест серед хати поставить – значить були гості і дякували господареві.

  1. А хто був головний козацького війська? (кошовий отаман)

Отже, сьогодні змагатимуться два курені: «Веселий курінь» та «Гайдамаки». Запрошуємо курінних отаманів до чоловічої розмови. Тему обирає кожен сам. Варто лише витягти з шапки один папірець і дати відповідь на запитання. Це і є перший конкурс «Чоловіча розмова».

«Чоловіча розмова»

1.  Кого називали козаком? /Це вільна людина/

2.  Хто стояв на чолі козацького війська? /Гетьман/

3.  Назвіть атрибут влади Гетьмана. /Булава/

4.  Вид транспорту на степових дорогах за часів запорожців? /Вози, гарби/

5.  Назвіть, з якими країнами вели війни за незалежність козаки? /З Туреччиною, Польщею, Росією/

6.  Як називалась козацька зачіска? /Оселедець/

7.  Які козаки носили оселедець? /Посвячені в козаки/

8.  Яким чином козаки обирали своїх командирів? /Підкиданням шапки вгору/

9.  Як називалась козацька каша? /Куліш/

10. Назвіть атрибути справжнього козака. /Шабля, шаровари, вуса, оселедець, люлька, рушниця, пістоль, кінь/

Вчитель. Добре справилися з завданням наші отамани. Молодці.

А зараз запитання до дівчаток. Чому козакам заборонялося приводити на Січ жінок?

  1. Запорожці вважали небажаним одружуватися.
  2. У козака було дуже небезпечне життя, над ним повсякчас кружляла смерть, мати дружину та дітей за таких обставин - означало свідомо прирікати їх на сирітство.
  3.   У козаків навіть був прапор, на якому зображено козака на коні, а під ними напис: «Козак куди хоче, туди й скаче, ніхто за ним не заплаче».
  4.  А я з цим не погоджуюсь, бо у кожного з них була мати, сестра, кохані, наречені, були дружини і діти. Вони виряджали козаків у похід і чекали їх. Деколи навіть роками. А доказом цього є народні пісні: «їхав козак за Дунай», «Засвіт встали козаченьки»...
  5.  А я все-таки вважаю, що звичай заборони появи жінки на Січі був викликаний не зневагою до жінки, а високою шаною до неї та турботою про її безпеку.

  Дівчатка, давайте заспіваємо.

/Дівчатка співають пісню «Їхав козак за Дунай»/

Вчитель. Дякуємо, дівчата, що ви нас розважили. З давніх давен славляться козаки своєю силою та відважністю. Вони дуже полюбляють змагатися, щоб перевірити, хто з них сильніший. Тож і ми зараз проведемо наступний конкурс «Переважування руки». Запрошуємо до столу по одному козаку з кожного куреня. ( Козаки по черзі по парі змагаються)

Вчитель. Якою б не була погода, козаки кожного куреня вставали до схід сонця і бігли... Куди?/ на річку купатися/. А потім козаки... /снідали/

-     Що їли козаки? /Соломаху/

-     А що таке соломаха? /Затірка, заправлена салом або олією/

Ну що ж, соломаха так соломаха.  Третій конкурс-гра «Хто швидше з їсть соломаху», змагання проходять між куренями. Хлопці їдять соломаху, дівчата співають пісню «Із сиром пироги»

Вчитель. Після заутрені починалася бойова підготовка. Наші славні козаки покажуть сьогодні свою силу, спритність та відвагу. Та й козаків у нас багатенько. А як же ви сюди добралися? На конях чи пішки? А де ж ви бачили, щоб козаки пішки ходили? Отже, наступний конкурс «Естафета на конях» (біг на палицях).

Вчитель. Молодці, козаки! Були ви швидкими, мов вітер прудкими, мов зайці. Отже, підіб’ємо підсумки чотирьох конкурсів. Декому буде не до сміху. Поки старшини підбивають підсумки, послухаємо ще, як співають наші дівчата.

Пісня «Їхав козак на війноньку»

Вчитель. Козаки завжди готові були іти в розвідку, вміли добре маскуватися. Отже наступний конкурс «Поповзом». Дивіться, он там стоять мішки. Чия команда швидше їх обмине поповзом, отримає бубликів в’язку.

Конкурс «Поповзом».

Вчитель. Основний обов’язок козака -захищати свою Батьківщину. Але бували і часи відпочинку, коли можна було показати своє вміння потанцювати. А як називається козацький танок? Правильно, гопак. Тож, наступний конкурс «Український гопак». Кожен курінь танцює по черзі.

(Танцюють гопак)

Вчитель. Молодці! А тепер сідайте, козаченьки, відпочиньте. А що то там ворушиться у мішку. О, Господи, (з мішка вилазить чортеня і заходить Солоха).

Солоха. Не чепурна хата вбранням, а щедра частуванням! Або доречно буде згадати невимовну любов козаків до вареників з сиром. Тому я пропоную наступний конкурс «Вареники». Кожен козак куреня їсть по черзі один вареник. Перемагає той курінь, чиї козаки швидше справляться з завданням.

(Звучить весела музика)

Вчитель .Добре їдять козаки. Смачні твої вареники, Солохо, а щоб усім було смачно послухаємо пісню «А мій милий вареників хоче». А в цей час козацька старшина підведуть підсумок змагання.

(Пісня «А мій милий вареників хоче»)

Вчитель. Шановна громадо, ось і добігло кінця наше свято. Ми з вами переконалися, що наші молоді козаки є гарною зміною. Вони знають історію козацтва, вміють жартувати, показали свою силу, витривалість. Тож, слово козацьким старійшинам.

(Підведення підсумків)

Виходять два козаки (старші учні)

  1. Ти чуєш, як шумить Дніпро?

Як лине пісня солов’їна?

То зве на щастя, на добро –

То наша рідна Україна.

 

  1. Не згасне праведна зоря,

Не впала правда на коліна.

У кожній думі кобзаря

Живе могутня Україна.

1. Український край козацький

Край, як рай, чудовий,

До козацької господи

Завітаєм знову.

  1. Хоч  давно часи минули

Ті козацькі славні,

Ми традиції навіки

Збережем ті давні.

 

- Вітаємо усіх зі святом! До нових зустрічей!

Пісня про Україну

 

Вхід на сайт
Архів записів
Новини освіти
Методичний портал
Погода
Харків
Свята та події
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання
Пошук
Календар
«  Вересень 2019  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30
Моя кнопка
Друзі сайту
  • uCoz Community
  • uCoz Manual
  • Video Tutorials
  • Official Template Store
  • Best uCoz Websites
  • Корисні сайти
    САЙТ МУСАЄВОЇ ОКСАНИ ЛЕОНІДІВНИ © 2019 uCoz