Вівторок, 19.03.2024, 06:34
Головна

Реєстрація

Вхід
Вітаю Вас Гість | RSS
Радіо
www.radiobells.com #radiobells_script_hash
Меню сайту
Корисна інформація

Електронні версії підручників та віртуальна бібліотека

Всеукраїнська шкільна освітня мережа "Щоденник"

Видання для освітян

Міні-чат
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 51
Корисні посилання

Портал Академії

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

 

ТОП-30 найкращих мультфільмів усіх часів

ТОП-30 найкращих мультфільмів усіх часів

 

Обережно, ГРИП!

 

ОБЕРЕЖНО ГРИП

З настанням холодної пори року  різко зростає кількість гострих респіраторних вірусних інфекцій (ГРВІ). Збудниками цих захворювань є близько 200 різних вірусів, у тому числі віруси грипу.

В епідемічний сезон можуть захворіти 70-85% населення, близько половини з них – діти.

Грип (Grippus, Influenza) – це вірусна інфекція, з тяжким перебігом, нерідко закінчується ускладненнями і навіть летально.

Як передається грип?

Джерело інфекції – хвора людина. Найпоширеніший шлях передачі грипу - повітряно-крапельний, під час кашлю, чхання, коли у повітрі утворюється аерозоль з високим вмістом збудника. Також можлива передача інфекції через предмети домашнього вжитку, посуд, іграшки, білизну, забруднені руки.

Хто  у небезпеці?

Підвищений ризик захворіти на грип мають ті хто протягом дня контактує з великою чисельністю людей медичні працівники, робітники торгівлі, водії громадського транспорту, вчителі, школярі.

Низьку опірність вірусу грипу мають діти, вагітні жінки, люди із хронічними захворюваннями дихальної системи, серцево-судинними захворюваннями, порушеннями імунної системи, з надлишковою вагою, хворі на діабет. Більш високий ризик захворіти мають особи що курять, вживають міцні напої, ведуть малорухомий спосіб життя.

Як грип протікає у дітей

  •  різкий підйом температура тіла  (39°С-40°С);
  •  інтенсивний головний біль;
  •  світлобоязність, запаморочення;
  •  першіння у носі, горлі;
  •  сухий болючий кашель;
  •  біль у м’язах; суглобах, животі;
  •  у важких випадках можуть з’явитися носові кровотечі, судоми, тимчасова втрата свідомості.

Чим небезпечний грип?

Грип вкрай небезпечний своїми ускладненнями збоку

  •  верхніх дихальних шляхів, ЛОР-органів, легень (пневмонія, бронхіт), саме пневмонія зумовлює найбільш смертей від грипу;
  •  серцево-судинної системи;
  •  нервової системи.

Грип часто супроводжується загостренням хронічних захворювань.

Якщо дитина захворіла на грип

  •  при перших ознаках захворювання дитину необхідно покласти у ліжко і викликати свого сімейного, дільничного лікаря або педіатра;
  •  негайно ізолювати хворого в окремій кімнаті або огородити ширмою, виділити йому індивідуальний посуд, рушник, предмети особистої гігієни;
  •  дайте жарознижуючі (парацетамол або ібупрофен) препарати (якщо температура 38°С і вище);
  •  пити більше рідини;
  •  особа, що доглядає за хворим, повинна носити марлеву пов'язку або разову маску, яку потрібно міняти кожні 4 години;
  •  необхідно проводити провітрювання приміщення декілька разів на добу, щодня робити вологе прибирання приміщень оселі;

 

 

Заходи неспецифічної профілактики

  •  уникати тісних контактів з людьми, які чхають і кашляють;
  •  при контактах з хворою людиною - носити марлеву пов’язку або разову маску;
  •  не торкатися немитими руками очей, рота і носа;
  •  уникати обіймів, поцілунків і рукостискань;
  •  регулярно ретельно мити руки з милом, протирати їх спиртовмісним засобом для дезінфекції рук;
  •  прикривати ніс і рот при чханні або кашлі одноразовою носовою серветкою, яку зразу ж після використання  потрібно викинути;
  •  скоротити час перебування в місцях масового перебування людей і в громадському транспорті;
  •  здійснювати вологе прибирання, провітрювання і зволоження повітря в приміщенні;
  •  вести здоровий спосіб життя;

 

 

Як не захворіти?

  •  Вакцинація - найефективніший й економічно вигідний засіб захисту проти грипу, відомий сучасній медицині.
  •  Щеплення необхідно проводити тільки в кабінетах щеплення в амбулаторії первинної медико-санітарної допомоги за місцем проживання.
  •  Кожного року вакцини для профілактики грипу  захищають проти типів вірусів, які спричиняють розвиток епідемії.  
  •  Існує поняття «колективний імунітет». Чим більше людей мають імунітет до хвороби, тим менша ймовірність виникнення епідемії.
  •  Сучасні вакцини є досить безпечними і можуть  вводитися дітям шестимісячного віку.
  •  Якою вакциною щеплювати дитину або дорослого Вам порадять у лікувальних закладах за місцем проживання.

 

РЕЖИМ ДНЯ МОЛОДШОГО ШКОЛЯРА

Режим дня молодшого школяра

Процес навчання в сучасній школі дуже насичений. У батьків виникає багато питань. Помічником у нелегкому 11-річному марафоні може і повинен бути правильно організований режим дня дитини.

Основною метою режиму дня є забезпечення високої працездатності упродовж усього дня. Будується режим на основі біологічної ритму функціонування організму. Так, наприклад, підйом працездатності відзначається з 11 до 13 години. Другий підйом о 16-18 годині більш низької інтенсивності та тривалості. Діти легко звикають до розпорядку дня в школі, тому й вдома слід скласти такий самий розклад для дитини.

Основними елементами режиму дня школяра є: навчальні заняття в школі і вдома, активний відпочинок з максимальним перебуванням на свіжому повітрі, регулярне та достатнє харчування, фізіологічно повноцінний сон, вільна діяльність індивідуального вибору. При чіткому розпорядку дня у дитини формується звичка, коли конкретний час є сигналом для відповідних дій.

У 6-7 років відзначається швидка стомлюваність при навчанні. У молодшому шкільному віці тривають процеси окостеніння і зростання скелета, розвитку дрібних м'язів кисті і функціональне вдосконалення нервової системи.

Починати день необхідно з ранкової зарядки, яка полегшує перехід від сну до неспання, дозволить організму активно включитися в роботу. Крім зарядки до фізичного виховання відносяться ігри на свіжому повітрі. Кращими вважаються рухливі ігри та заняття спортом. У грі удосконалюються рухові навички дитини, підвищується її емоційний тонус. Добре дисциплінують командні ігри: волейбол, баскетбол, футбол. Не забувайте про танці.

Особливо важливе перебування дитини на вулиці ввечері перед сном. Доведено, що найкращим режимом є наявність 3-4 прогулянок загальною тривалістю 2,5-3,5 години: чим менша дитина, тим більше часу вона повинна проводити на вулиці. Покарання позбавленням прогулянки неприпустимо.

Після ранкової зарядки дитину чекають водні процедури. Ніщо так не проганяє сон, як ранкове вмивання холодною водою.

Сніданок обов'язково повинен бути гарячим і досить ситним, складаючи чверть від добової потреби дитини. Другий сніданок дитина отримає в школі. Він повинен становити 10-15% добової калорійності. Обід — 40%, вечеря — 20-25%. Остання повинна бути більш легкою, ніж сніданок. Це можуть бути каша, сир, кефір, а також овочі та фрукти.

Для дітей 7-10 років добова калорійність повинна складати 2300 ккал. Обід близько 13—14 години, вечеря — не пізніше 19.30.

Повернувшися зі школи, дитина повинна пообідати і обов'язково відпочити. Пообідній відпочинок складе близько 1-1,5 години, без читання книг і перегляду телевізора. Також у цей час дитина може поспати.

Найкраще виконувати уроки з 15 до 16-ї години. Це найкращий час для засвоєння інформації. Починати виконання домашнього завдання рекомендується з найменш важких предметів, переходячи до більш складних. Максимальна тривалість періоду працездатності становить 30-40 хвилин, після чого слід проводити 15-хвилинні перерви.

Півтори-дві години вільного часу дитина може використовувати для занять за інтересами (читання, малювання, ігри, перегляд телевізійних передач та ін.) Загальна тривалість перегляду телепередач — не більше 1,5 години 2-3 рази на тиждень. У будь-якому випадку кращим дозвіллям буде прогулянка на свіжому повітрі. Корисні і заняття в гуртках за інтересами. Дитина може займатися не більш ніж у двох гуртках.

Після вечері настав час прогулянки перед сном. Батьки повинні прищеплювати дитині навички з самообслуговування.

Важливим фактором у режимі дня школяра є сон. Під час сну знижується діяльність фізіологічних систем організму, і лише мозок, зберігаючи активність, продовжує переробляти отриману протягом дня інформацію. Гігієнічно повноцінним вважається сон, що має достатню для даного віку тривалість і глибину. Школяр повинен спати не менше 9-10,5 годин. Перед сном обов'язково слід вмитися, почистити зуби і добре провітрити кімнату. Найбільш здорова температура повітря житлової кімнати — 18°С. Систематичне недосипання може призвести до перевтоми і невротичних розладів. Безпосередньо перед сном у дитини необхідно сформувати позитивні емоції заохоченням або похвалою, читанням дитині книг.

Якщо школяр займається в другу зміну, щоб встигнути погуляти перед заняттями, він повинен готувати домашні завдання через 30 хвилин після сніданку. Робити уроки ввечері не слід — денне навантаження значно знижує працездатність.

Діти, які займаються у другу зміну, снідають і обідають удома о 8 і 13 год. відповідно, полуденок одержують у школі о 16 годині і вечеряють вдома о 19.30.

ОІЄНТОВНИЙ РЕЖИМ ДНЯ

МОЛОДШОГО ШКОЛЯРА

• Підйом — 7.00.

• Ранкова зарядка, водні процедури, прибирання ліжка, туалет — 7.00-7.30.

• Ранковий сніданок — 7.30—7.50.

• Дорога до школи чи ранкова прогулянка до початку занять у школі — 7.50—8.20.

• Заняття в школі — 8.30—12.30.

• Гарячий сніданок у школі — близько 11 год.

• Дорога зі школи або прогулянка після занять у школі — 12.30—13.00.

• Обід — 13.00—13.30.

• Пообідній відпочинок або сон — 13.30—14.30.

• Прогулянка або ігри та спортивні заняття на повітрі — 14.30—16.00.

• Полуденок — 16.00—16.15.

• Приготування домашніх завдань — 16.15—17.30.

• Прогулянки на свіжому повітрі — 17.30—19.00.

• Вечеря і вільні заняття (читання, музичні заняття, ручна праця, допомога сім'ї, заняття іноземною мовою та інше) — 19.00—20.00.

• Приготування до сну (гігієнічні процедури — чищення одягу, взуття, умивання) — 20.00-20.30.

• Сон — 20.30—7.00.

Особливий день для школяра — неділя. Вона повинна бути днем повного відпочинку, у цей день ніяких уроків! Домашні навчальні заняття краще приготувати в суботу після обіду, а тим, хто вчиться в другу зміну, — у понеділок зранку. Вихідний день слід присвятити улюбленим заняттям і розвагам, а час, що залишився після вечері, присвятити підготовці до наступного навчального дня.

У вихідні дні учням бажано вставати не пізніше 7.30, виконувати, як звичайно, фізичну зарядку та всі інші справи, обідати о 12-14 годині, вечеряти не пізніше 19-20 години, лягати спати у звичний час.

Краще проводити неділю повністю на свіжому повітрі. Цікаві екскурсії, нетривалі походи, прогулянки на лижах усією родиною, поїздка за місто — все це дає прекрасний заряд на весь тиждень!

 

Ваші діти - третьокласники

 Проблема родинного виховання є найголовнішою в ідейно-моральному i культурному житті суспільства, оскільки відродження нації розпочинається з родини, з дитячої колиски. Сім'я, на думку видатного педагога, громадського діяча, талановитої дочки України - Софії Федорівни Русової, є однією з найважливіших ланок процесу морального i естетичного виховання.

СВОЇ перші чуттєві враження від навколишнього світу індивід одержує в сімейному оточенні, тому саме стосунки в сім’ї, культурний, моральний, естетичний рівень її членів, їх захоплення та інтересів, погляди на життя, на людей i природу стають головними чинниками формування світогляду, ціннісних морально-естетичних орієнтирів, багатьох переконань маленької людини. 
Не можна не погодитися зі словами Софії Федорівни, що "найбільший скарб у кожного народу - його діти, його молодь". Цей скарб плекають батьки - найперші вихователі. Бо хто ж, як не батьки, добре розуміють психологію своєї дитини i повинні керувати вихованням.

А чи завжди вони готові до виховної діяльності? ЧИ завжди вміють зрозуміти її настрій, психічний стан, специфіку сприймання навколишнього світу та поведінки. Які логічно витікають з вікових особливостей дитини?  Дуже часто в сім'ях молоді батьки нерідко не помічають вчасно тих змін, які наступають у розвитку дитини i продовжують "сюсюкати" з нею, обмежують участь дітей в спільних домашніх справах i не завжди забезпечують їй такі умови життя, які сприяють їx повноцінному фізичному, моральному, духовному, інтелектуальному i соціальному розвитку.

Саме до такої невідповідності привертала увагу в свій час великий педагог С. Русова.

В основі ідей вченої була глибока повага до особистості дитини не залежно від її віку. I концептуальним у педагогічній i науковій діяльності С. Русової було положення про те, що"родинне виховання найкраще, бо в його основі лежить ласка матері". Рефлекторні перші жести, міміка i найпростіші звукові реакції дитини надзвичайно важливі в процесі встановлення стосунків між батьками i дітьми.    Вчитель початкових класів у своїй педагогічній діяльності роботу з батьками повинен направляти на те, щоб навчити i допомогти їм у сімейному вихованні:

 • підвищити рівень педагогічної культури батьків шляхом цілеспрямованої науково-педагогічної освіти; 

• спонукати їx до роздумів про те, якими вихователями своїх дітей вони є;

 які позитивні та негативні виховні можливості притаманні кожній сім’ї;

• переконувати батьків у необхідності тісного співробітництва сім’ї i школи в  процесі формування суспільної активності молодших школярів.

Щоб домогтися всього цього слід використовувати різноманітні форми і методи роботи з батьками.

  Це : батьківські збори, бесіди індивідуальні і групові, диспути з батьками, зустрічі за круглим столом, консультації, оформлення куточків для батьків, виставки літератури, родинні свята, вечори запитань і відповідей, практикуми, уроки-зустрічі з татами, мамами, бабусями і дідусями, колективні вечори відпочинку, анкетування, семінари і відкриті уроки для батьків.  Тільки спільна робота вчителя з батьками може дати добрі наслідки у навчанні і вихованні дітей. 3 одного боку, батьки допомагають  краще пізнати індивідуальні особливості своїх дітей, зрозуміти причини, що сформували певні якості 3 другого боку, вчитель допомагає батькам краще пізнати дитину і вказати шляхи подолання конкретних вад моральних або розумових якостей чи, навпаки, - дальшого розвитку позитивних якостей з урахуванням їх індивідуально-психологічних особливостей.    

 

Батьківські збори з елементами тренінгу

Тема: Як перетворити читання в захоплення?

 

Мета: Дати змогу батькам зрозуміти значення читання у навчанні дітей. Ознайомити з перевагами читання над телебаченням. Розвивати бажання зацікавити дитину у читанні.

 

Обладнання: результати перевірки техніки читання  (таблиця);  пам’ятки батькам про спілкування з дітьми різних типів темпераментів; виставка дитячих малюнків «Моя улюблена казка»; виставка книг з теми; таблиці « Читання і розмірковування – це гімнастика розуму»,  «Любити читання – це обміняти години нудьги, неминучі в житті, на години захоплення», малюнок телевізора і книжка.

Хід роботи

І Організаційна частина.

1. Продовжити речення: «Щоб навчитись швидко читати, треба…»

(відповіді батьків записуються на дошці)

2. Розминка:

Дві речі: книжка і телевізор, яка подобається вашим дітям і вам найбільше, яка найменше? Чому?

ІІ. Хвилинка очікування.

  • Запишіть на листочках, що ви очікуєте від зборів (мені не здаєте) – згорніть і зберігайте до кінця зборів.

ІІІ. Мозковий штурм.

(Відповіді одним словом запис на дошці)

«Якщо дитина багато читає, то вона…»

(багато знає, добре навчається, пише добре диктанти, збагачує словниковий запас, виховує себе на поведінці героїв, міркує, співпереживає, вчиться бути доброю і т.д.)

Вчитель:

Висновок: Отже, читання має велике значення, як ми довели.

 

ІV. Лялька Бімго.

Батьки виривають із паперу ляльку і на ній пишуть: «Як зацікавити дитину читати?», а потім зачитують, що записали.

а) Треба читати з нею кожного дня;

б) Відвідувати бібліотеку;

в) проводити сімейні читання;

г) грати в ігри з читання;

д) дарувати книги;

е) допомогти вибрати цікаві книги і відповідно віку;

ж) читати перед сном;

з) визначити певний час і місце для читання;

и) читати і вчити короткі вірші.

 

Висновок: - Чим більше ви будете читати з дитиною і приділяти цьому увагу, то у дитини буде збільшуватись словниковий запас, удосконалюватиметься мислення, а значить, ваша дитина буде добре вчитись у школі.

V. Ситуація.

«Уже 23.00 година, а дитина сидить біля телевізора і дивиться серіал. Мати говорить, що вже пізно, треба спати, а батько каже: «Хай ще подивиться, нехай!»

- Як би поступили ви у такій ситуації? (Відповіді батьків)

Висновок: - По-перше: - суперечність між батьками підриває авторитет (матері) – дитина привчається не слухати.

По-друге: пізній час, і взагалі дивитися телепередачі треба тільки дитячі.

VІ. Робота в групах.  Батьки діляться на 2 групи і доводять:

Дискусія:

- Що цінніше телебачення чи читання?

(1-група – про цінність телебачення

 2-група – про цінність читання)

Наприклад:

1-група: Телевізор – це засіб отримання інформації. Ми вважаємо, що дивитися його – це добре, бо нині це головне джерело інформації. Ми можемо переглядати різні програми і багато чого навчитися.

2-група: А я вважаю, що подивитись – це одне, а прочитати – це інше. Коли ми дивимось телевізор, ми лінуємося, а коли читаємо, то стаємо грамотнішими. Тому вважаємо, що краще читати казки, ніж переглядати їх по телевізору.

1-група:Але читати треба довго, а по телевізору за короткий час можна переглянути багато казок, заощадити час для допомоги батькам, відвести частину часу для заняття улюбленою справою.

2-група: Але ж все таки дивитись довго телевізор дуже шкідливо для здоров’я, особливо для зору та постави. Дітям у яких проблеми з поставою, їм не можна сидіти чи лежати, а потрібно рухатись.

1-група: По телевізору можна вивчити іноземну мову, тому можна зробити висновок, що телебачення дуже корисне.

2-група: Але все таки читання заставляє дитину запам’ятовувати, думати, уявляти.

Вчитель: - Довге сидіння 2-3 години біля телевізора приводить до того, що в дітей пошкоджується нервова система, погіршується зір, мало перебуває дитина на свіжому повітрі, мало спілкується з дітьми. І дуже шкодять боєвики, та фільми-страхіття. Після їх перегляду у дітей виникає страх, погіршується сон, вони починають гірше вчитися і стають жорстокими і агресивними.

То ж, дивитись треба ті передачі, які чомусь навчають, розповідають про щось цікаве.

А також, телебачення з його величезним потоком зорової інформації впливає в основному на праву півкулю головного мозку і залишається без уваги ліва. Права півкуля бере участь у формуванні чуттєвих образів, а ліва – відповідає за абстрактне мислення. Краще багато читати, щоб розвивалась ліва півкуля, яка відповідає за логічне мислення тоді і вчитись дитина буде краще.

Порада: Щоб зберегти зір – дивитись телевізор на відстані 2-3 метри і не більше 2 годин. (Не перевантажувати органи зору – то на тиждень дивитися 3-4 рази.)

Хороша сторона телепередач: Вони допомагають розширити кругозір, формують інтереси. Треба обговорювати з друзями (батьками) побачене, обмінюватися думками, робити висновки.

То ж, треба правильно з розумінням відноситись до телебачення, тоді він служитиме для нас, як вихователь і носій хорошої інформації.

VІІ. Виступ вчителя.

  • Навчити дітей добре читати – одне з найважливіших завдань школи. В.Сухомлинський писав, що «читання – це віконце, через яке діти бачать і пізнають світ і самих себе»

Якою ж технікою читання має володіти молодший школяр, щоб йому було легко і цікаво вчитися?

Учені вважають, що читання зі швидкістю 120-150 слів за хвилину допомагає краще зрозуміти зміст прочитаного. Саме до такої швидкості пристосований артикуляційний апарат людини. Отже, це і є оптимальне читання, яким потрібно оволодіти школяру, щоб успішно вчитися (ознайомлення з програмою початкових класів 2012 рік).

Чи можливо кожній дитині досягти таких результатів? Адже кожен учень має різний темперамент. Холерики говорять швидко і читають швидко, а от флегматики говорять повільніше і читають повільніше. За даними вчених, холерики читають і говорять у темпі не менше 150 слів за хвилину. Для сангвініків темп читання співпадає з оптимальним читанням – 120-150слів за хвилину. А от для флегматиків і меланхоліків така швидкість читання може стати недосяжною. Але природа не обходиться без подарунків, 90% учнів холерики і сангвініки.

VІІІ.  Виступ психолога.

  1. Дослідження типу темпераменту дітей (індивідуальна робота батьків).
  2. Групова робота батьків. За типом темпераменту дитини батьки об’єднуються у групи. Кожна група обговорює правила для спілкування з дитиною відповідно до її темпераменту.
  3. Рекомендації психолога щодо спілкування з дітьми кожної групи.

ІХ. Рухалка. (Пересадка)

Встаньте і пересядьте ті батьки:

  •  Які люблять свою дитину найбільше.
  •  Кому дитина завдала коли – небудь неприємностей.
  •  Хто разом читає з дитиною.
  •  Хто дозволяє довго дивитися телепередачі.
  •  Хто грає з нею у ігри настільні (розвиваючі)
  •  Хто дарує дитині книжки.

Х. Поради вчителя батькам щодо резервів навчання дітей читанню:

  • Домашнє тренування має проводитися трьома порціями по 5-10 хвилин з великими перервами;
  • Читання перед сном (останні події дня фіксуються емоційною пам’яттю, і людина уві сні перебуває під їх впливом);
  • Читання у режимі «читання + короткий відпочинок»;
  • Багаторазове читання;
  • Читання у темпі скоромовки;
  • Виразне читання з переходом на незнайому частину тексту;
  • Стимулювання (батьки, які підбадьорюють і підтримують свою дитину, привчать її працювати, допомагають школяреві вчитися успішно).

ХІ.  Проблемний міст «Батьки і діти».

Підготовчий етап.

Перед батьківськими зборами проводиться опитування учнів, вчитель занотовує актуальні дитячі проблеми з приводу читання вдома. Деякі з них пропонуються для обговорення на батьківських зборах.

Батьки висловлюються, дають поради з власного досвіду. Вчитель допомагає вибрати найбільш вдале рішення цієї проблеми.

 ХІІ. Результати очікування.

- Подивіться на листочки, на яких ви зробили записи на початку зборів.

- Чи отримали ви відповіді на свої запитання?

- Що ще треба зробити, щоб здійснилися ваше очікування. (Відповіді батьків)

Вчитель: Отже, щоб перетворити читання в захоплення раджу:

  1. Частіше ходіть з дитиною до бібліотеки.
  2. Передплатіть хороший дитячий журнал.
  3. Більше читайте дитині.
  4. Подавай
Вхід на сайт
Архів записів
Новини освіти
Методичний портал
Погода
Харків
Свята та події
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання
Пошук
Календар
«  Березень 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Моя кнопка
Друзі сайту
  • uCoz Community
  • uCoz Manual
  • Video Tutorials
  • Official Template Store
  • Best uCoz Websites
  • Корисні сайти
    САЙТ МУСАЄВОЇ ОКСАНИ ЛЕОНІДІВНИ © 2024 uCoz